Versteegh Huis- & Tuinonderhoud

Algemene voorwaarden

  1. Definities

    a. Opdrachtnemer:Versteegh Huis- & Tuinonderhoud,gevestigd te Akker 71, 3732 XB, De Bilt, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 75503387.

    b. Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die de opdracht verstrekt aan de opdrachtnemer.

    c. Werkzaamheden: Alle te verrichten arbeid en diensten zoals overeengekomen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever.

    d. Partijen: Gezamenlijke verwijzing naar opdrachtnemer en opdrachtgever.

     
  2. Offertes en Overeenkomsten

    a. Alle offertes zijn vrijblijvend tenzij anders vermeld, wel wordt voor het opstellen van een offerte standaard 25 euro inclusief btw in rekening gebracht. Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op de uiteindelijke factuur als het werk is verricht.

    b. Overeenkomsten komen tot stand door schriftelijke aanvaarding van de offerte door de opdrachtgever.

    c. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het controleren van de offerte op materiaal- en productkeuzes, afmetingen, verwerkingswijze en eventuele fouten.

    d. Offertes worden opgesteld met het uitgangspunt dat het werkgebied (inclusief de looproute van de bedrijfswagen naar het werkgebied) vrij is van verplaatsbare obstakels en objecten. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor extra kosten in rekening te brengen als het werkgebied door de opdrachtnemer vrijgemaakt moet worden of als hij moet wachten tot het gebied vrijgemaakt is door de opdrachtgever of een derde.

    d. Indien een (optionele) datum is genoemd door de opdrachtnemer voor het uitvoeren van de werkzaamheden, is de haalbaarheid afhankelijk van de snelheid waarmee de offerte geaccordeerd wordt door opdrachtgever. Indien de opdrachtgever niet tijdig materiaalkeuzes of benodigde aanvullende informatie verstrekt, behoudt de opdrachtnemer het recht de klus de verzetten naar een latere datum.

    D. Offertes hebben een geldigheidsduur van30dagen, tenzij anders vermeld.

     
  3. Uitvoering van Werkzaamheden

    a. De opdrachtnemer verplicht zich de overeengekomen werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen uit te voeren.

    b. Eventuele wijzigingen in de opdracht dienen schriftelijk overeengekomen te worden.

    c. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om werkzaamheden uit te besteden aan derden, indien dit naar zijn oordeel de kwaliteit of voortgang van de werkzaamheden ten goede komt.

    d. De opdrachtgever zal ervoor zorgen dat de benodigde vergunningen en toestemmingen voor de uitvoering van de werkzaamheden verkregen zijn.De opdrachtgever is verplicht de opdrachtnemer te informeren over eventuele vereiste vergunningen of (wettelijke) voorschriften en beperkingen met betrekking tot het uit te voeren werk. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele schendingen van gemeentelijke of landelijke wettelijke bepalingen of kosten die hieruit voortvloeien.

  4. Prijzen en Betaling

    a. Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld.

    b. Betaling dient te geschieden binnen14dagen na factuurdatum.

    c. Bij niet-tijdige betaling is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is hij de wettelijke rente verschuldigd.

    d. Eventuele incassokosten, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, komen voor rekening van de opdrachtgever.

     
  5. Annulering

    a. Bij annulering van de opdracht door de opdrachtgever is dezeverplichtde tot dan toe gemaakte kosten volledig te vergoeden.

    b. Bij annulering door de opdrachtnemer wegens overmacht zal de opdrachtgever de opdrachtnemer geen schadevergoeding verschuldigd zijn.


    6. Aansprakelijkheid

    a. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens of na de uitvoering van de werkzaamheden, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid.

    b. De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de bedrijfaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.

    c. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking tot schade veroorzaakt door de uitvoering van de werkzaamheden.

     
  6. Klachten

    a. Eventuele klachten dienen binnen7dagen na ontdekking schriftelijk aan de opdrachtnemer te worden gemeld.
    b. Klachten over facturen dienen eveneens binnen 7 dagen na ontvangst van de factuur schriftelijk te worden gemeld.

    c. De opdrachtnemer zal zich inspannen om klachten zo spoedig mogelijk en in goed overleg met de opdrachtgever op te lossen.

     
  7. Garantie

    a. De opdrachtnemer staat in voor de deugdelijkheid van geleverde materialen en verrichte werkzaamheden voor een periode van24maanden na oplevering, tenzij anders overeengekomen.

    b. Garantie vervalt indien de opdrachtgever zelf wijzigingen of reparaties aanbrengt of laat aanbrengen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer.

     
  8. Overmacht

    a. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor vertraging of tekortkomingen in de nakoming van de overeenkomst als gevolg van overmacht.Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van de opdrachtnemer onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door de opdrachtgever niet kan worden verwacht.

    10. Toepasselijk Recht en Geschillen

    a. Op deze voorwaarden en alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.

    b. Geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter inUtrecht.

    11. Wijzigingen in Algemene Voorwaarden

    a. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing op nieuwe overeenkomsten.

    b. De opdrachtnemer zal de opdrachtgever tijdig informeren over wijzigingen in de voorwaarden. 
  9. Slotbepaling

    a. Indien en voor zover enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze voorwaarden onverminderd van kracht blijven.

Opgesteld op 02-01-2024